25.09.2020

Nowy Ford Mach-E

Jazda elektrycznym Fordem Mustangiem Mach E wywoła uśmiechy na twarzach w całej Europie.

  • Wymagania europejskich klientów miały wpływ na realizację niezwykłego Mustanga Mach‑E godnego kultowego emblematu Mustanga.

  • Frajda z jazdy pierwszym zbudowanym od podstaw, w pełni elektrycznym modelem Forda, dostosowanym do europejskich dróg i stylów jazdy w ramach globalnego programu rozwoju.

  • Pierwsza trasa Mustanga Mach‑E po Norwegii wykazała energooszczędność i pozwoliła przeanalizować codzienną eksploatację z wykorzystaniem lokalnej infrastruktury ładowania.


WARSZAWA, 23 września 2020 roku - Zespoły inżynierów Forda pracowały na całym świecie na zamarzniętych jeziorach, rozpalonych pustyniach i w najnowocześniejszych symulatorach jazdy, nad stworzeniem w pełni elektrycznego Mustanga Mach‑E, który dostarczy klientom wrażeń, z jakich słynęły wszystkie generacje Mustanga.

Nikt nie rozumie klientów z naszego regionu lepiej niż zespół w ośrodku testowym Forda w Lommel w Belgii, który wie doskonale, co przyspiesza bicie serca europejskich kierowców lub pomaga im się odstresować i zrelaksować.

Tutaj zintegrowano wyjątkowe zawieszenie, układ kierowniczy, układ napędowy, a nawet ustawienia systemów wspomagających kierowcę, aby stworzyć Mustanga Mach‑E, który spełnia oczekiwania europejskich kierowców, jakie mogliby mieć wobec pierwszego w historii, w pełni elektrycznego pojazdu Forda.

- Dzięki współczesnej technologii możemy dostroić pojazd w wirtualnym świecie, aby już naszym wczesnym prototypom nadać cechy, które złożą się w efekcie na oczekiwany charakter pojazdu – jednak krytyczne 10 procent ostatniego etapu można osiągnąć tylko na drodze – powiedział Geert Van Noyen, szef działu dynamiki pojazdu w Ford of Europe. – Stabilna, zapewniająca bezpośrednie reakcje platforma, zaprojektowana dla w pełni elektrycznego Mustanga Mach‑E, pozwoliła nam dostroić parametry, gwarantujące przyjemność z jazdy zarówno na krętej górskiej drodze Trollstigen w Norwegii, szybkiej niemieckiej autostradzie, jak i wyboistej brytyjskiej B-road.

O sportowym charakterze Mustanga Mach‑E decydują szybko reagujące silniki elektryczne napędzające koła oraz nisko położony środek ciężkości, na który wpływ ma akumulator umieszczony centralnie pod podłogą.

Dzięki 100 kilometrom torów testowych w ośrodku w Lommel, gdzie odtworzono przeróżne europejskie nawierzchnie – od belgijskiej kostki, po francuski bruk, a także drogi z takich krajów, jak Wielka Brytania, Niemcy i Hiszpania – inżynierowie Forda stworzyli realia drogowe charakterystyczne dla naszego kontynentu.

Europejskie drogi, zazwyczaj węższe, bardziej kręte, z wyższymi limitami prędkości niż w innych regionach, wymagają wyjątkowej precyzji i reaktywności układu kierowniczego Mustanga Mach‑E, który musi działać w harmonii z amortyzatorami, sprężynami i stabilizatorami w układzie zawieszenia o specjalnie dostrojonych ustawieniach.

Nawet opony zostały dobrane tak, aby zapewnić kompromis przyczepności i komfortu jazdy na różnych nawierzchniach i w różnorodnych warunkach pogodowych w Europie.

Jeszcze większe znaczenie mają płynność i stabilność pracy układów Mustanga Mach‑E podczas jazdy z dużymi prędkościami, dozwolonymi na europejskich autostradach. Ocena możliwości w pełni elektrycznego modelu podczas jazdy z dużą prędkością - w tym dopracowanie komfortowych warunków we wnętrzu – odbyła się na niemieckich autostradach oraz przy prędkości 220 km/h, na 4,2-kilometrowym odcinku toru w ośrodku Lommel.

- Wnętrze Mustanga Mach‑E, napędzanego wyłącznie dzięki energii elektrycznej, jest bardzo ciche, a to oznacza, że jeszcze ważniejsze okazuje się zapobieganie niepożądanemu hałasowi i wibracjom, które docierają do kabiny – powiedział van Noyen.

Systemy wspomagania kierowcy, takie jak adaptacyjny tempomat z funkcjami Stop & Go, rozpoznawanie znaków ograniczenia prędkości i utrzymywanie pojazdu na pasie ruchu1 są w stanie interpretować znaki drogowe i oznakowanie poziome jezdni na całym kontynencie, pomagając wyeliminować zmęczenie i stres podczas jazdy, niezależnie czy poruszamy się – jak co dzień – do pracy, czy wybieramy na wakacje.

Ponadto, napęd elektryczny charakteryzuje natychmiastowy przybór mocy i sportowe reakcje samochodu, preferowane przez europejskich kierowców. Układ napędu na wszystkie koła Mach‑E przenosi moment obrotowy niezależnie na przednią i tylną oś, by zapewnić imponujące przyspieszenia i poprawić prowadzenie pojazdu. Inżynierowie Forda skrupulatnie testowali układ, aby upewnić się, że zagwarantuje typowe dla Mustanga odczucie napędu na tylne koła, zarówno na ośnieżonych skandynawskich drogach, jak i podczas hiszpańskiego lata.

Jednak nie tylko inżynierowie Forda mieli wpływ na stworzenie wrażeń z jazdy Mustangiem Mach‑E. Sami kierowcy mogą spersonalizować wrażenia, wybierając pomiędzy trybami jazdy: Active, Whisper (Szept) lub Untamed (Nieokiełznanie). Każdy tryb zapewnia odmienne ustawienia układu kierowniczego, wyczucia pedału przyspieszenia, odczucie hamowania, oświetlenie wnętrza, a nawet dźwięk pojazdu, aby dostarczyć odczuć, wpisujących się w nastrój kierowcy. 

Ford zakończył również niedawno podróż Mustangiem Mach‑E po Norwegii, która jest jednym z najbardziej postępowych rynków samochodowych w Europie, rozwijających elektryczny transport. Przejazd pomógł uzyskać dane dotyczące codziennej eksploatację modelu przy wykorzystaniu lokalnej infrastruktury stacji ładowania.

W warunkach realnej eksploatacji, model dysponujący akumulatorem o zwiększonej pojemności i napędem na wszystkie koła osiągnął w cyklu pomiarowym WLTP zasięg 540 km, pokonując w jeździe ciągłej 484 km z Oslo do Trondheim i kończąc podróż z 14 procentami pojemności akumulatora – co przekroczyło oczekiwania testujących w zakresie efektywności energetycznej Mustanga Mach‑E.  

Celem jest zapewnienie Mustangowi Mach‑E z akumulatorem o zwiększonej pojemności i napędem na tylne koła zasięgu do 610 km, liczonego według procedur WLTP dla pojazdów elektrycznych.2 Najnowsze testy wykazują, że czas ładowania wersji wyposażonej w akumulator o zwiększonej pojemności i napęd na tylne koła skrócił się o prawie 30 procent w porównania z wcześniejszymi szacunkami, dając średni zasięg 119 km po 10‑minutowym ładowaniu przy użyciu szybkiej ładowarki IONITY.3

– Jeśli było coś, co chcieliśmy osiągnąć na świecie Mustangiem Mach‑E, było to stworzenie pojazdu elektrycznego, który zasługiwałby na logo Mustanga na masce – powiedział Van Noyen.

# # #

  • Systemy asystenckie wspomagające kierowcę są uzupełnieniem jego uwagi, ale nie zastępują oceny sytuacji i konieczności kontrolowania pojazdu przez kierowcę.
  • Oficjalne dane homologacyjne dotyczące zużycia energii zostaną podane przed rozpoczęciem sprzedaży. Rzeczywisty zasięg pojazdu może różnić się od deklarowanego w zależności od warunków zewnętrznych, stylu jazdy, stanu technicznego pojazdu i wieku akumulatora litowo-jonowego. Deklarowane zużycie paliwa/zużycie energii, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi regulaminów europejskich (WE) 715/2007 i (WE) 2017/1151 w aktualnym brzmieniu. Pojazdy dopuszczone do ruchu jako lekkie pojazdy dostawcze, które uzyskały homologację zgodną ze procedurą WLTP (Światową Zharmonizowaną Procedurą Testowania Pojazdów Lekkich), będą opatrzone informacjami na temat zużycia paliwa/energii i emisji CO2 według obu cykli: NEDC (Nowego Europejskiego Cyklu Jazdy) i WLTP. WLTP w pełni zastąpi NEDC najpóźniej do końca 2020 roku. Przyjęta obecnie procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów oraz różnych producentów. W okresie przejściowym odchodzenia od pomiarów w cyklu NEDC, zużycie paliwa i emisja CO2 są podawane zarówno w cyklu NEDC, jak i WLTP. Należy pamiętać, że nieuchronnie wystąpią różnice wyników otrzymanych według starej i nowej procedury testowej, zarówno co do zużycia paliwa, jak emisji CO2, ponieważ niektóre elementy testu uległy zmianie. Na przykład ten sam samochód może mieć inne zużycie paliwa i emisję CO2 mierzone według NEDC oraz WLPT.
  • Deklarowany zasięg jazdy i czas ładowania oparte są o symulacje komputerowe, wykonane przez producenta oraz o szacunki zasięgu w warunkach procedury testowej WLTP. Szacunkowa liczba dodanych mil jest oparta na pierwszych 10 minutach ładowania, począwszy od momentu startu.


O Ford Motor Company

Ford Motor Company z centralą w Dearborn w stanie Michigan w USA jest globalną marką oferującą samochody i usługi mobilne. Firma zatrudnia około 188 tys. pracowników w zakładach na całym świecie, zajmując się projektowaniem, produkcją, marketingiem, finansowaniem i serwisowaniem całej gamy samochodów osobowych, użytkowych oraz SUV-ów marki Ford i luksusowej marki Lincoln. Rozszerzając swoją działalność, Ford umacnia pozycję lidera w dziedzinie elektryfikacji pojazdów, inwestuje w rozwój mobilności, systemy autonomicznej jazdy oraz usługi dla pojazdów skomunikowanych. Firma świadczy usługi finansowe za pośrednictwem Ford Motor Credit Company. Więcej informacji na temat Forda, produktów firmy oraz oddziału Ford Motor Credit Company na stronie www.corporate.ford.com

 

Ford of Europe wytwarza, sprzedaje i serwisuje pojazdy marki Ford na 50 indywidualnych rynkach, zatrudniając około 45 tys. pracowników we własnych oddziałach i łącznie około 58 tys. osób, po uwzględnieniu spółek typu joint venture oraz działalności nieskonsolidowanej. Oprócz spółki Ford Motor Credit Company, usługi firmy Ford of Europe obejmują dział Ford Customer Service Division oraz 18 oddziałów produkcyjnych (12 spółek całkowicie zależnych lub skonsolidowanych typu joint venture oraz 6 nieskonsolidowanych typu joint venture). Pierwsze samochody marki Ford dotarły do Europy w 1903 roku – w tym samym roku powstała firma Ford Motor Company. Produkcja w Europie ruszyła w roku 1911.

Skontaktuj się z nami



Aktualności i wydarzenia



Zasady i warunki Polityka prywatności Kariera